Saturday, 20 August 2011

Geng Mengaji




Cuba jawab teka-teki ni. Semua lembu dekat Johor berasal daripada mana? Ha? Jawab? Jawab?
Tak tahu? Jawapan dia semua lembu dekat Johor berasal dari Muar!! Sebab?
Mooooooooooooo....ar!! Hahaha.

Okay, itu teka-teki yang aku dapat masa aku tengok Geng Mengaji. Haha. Budak-budak dalam cerita tu cakap teka-teki tu dah basi, tapi lantaklah, aku baru tahu. Haha.

Geng Mengaji ni kalau tak silap aku, dekat Astro Oasis, pukul 9 malam tiap-tiap hari. Tapi, aku selalu tengok siaran ulangan dia je pukul 2.00 petang dekat Astro Prima. Lepas tu, ada marathon Geng Mengaji pukul 12.00-2.00 petang dekat Astro Prima untuk hari Sabtu dengan Ahad sahaja.

Geng Mengaji ni cerita dia memang kelakar. Kelakar dia bukan kelakar bodoh. Kalau korang pernah tengok cerita Geng Surau masa bulan puasa tahun lepas, Imam dalam Geng Surau tu yang ajar budak-budak ni mengaji. Mesti bawak rotan bila mengajar. Surau dia pun surau yang sama dengan Geng Surau.

Bila tengok cerita ni, teringat pergi mengaji dekat rumah orang waktu malam. Asal pergi mengaji je, mesti beli gula batu. Haha. 



14 comments:

azurie said...

yup2..citer ni sngt best..time sahur suka tgok ulangan citer ni..skrip popular tok imam: melekat kat dinding..hehe

- abdul hadi abdul muti - said...

azurie

kan? best gila. tok imam cakap macam tu memang siap kena rotanlah jawabnya. haha

datin paduka angelina jolie said...

time kecik dulu kalo malas gi ngaji mesti kena rotan dgn ayah.haha

- abdul hadi abdul muti - said...

datin paduka angelina jolie

haha. mesti takut gila nak ponteng kan?

Aishah S.H said...

bhhaha tiap sahur mesti tgk..

comel je si osama dgn papet die. kalau jumpa tu nak jer cubit pipi dia,uishhh geram! kihkihkih

- abdul hadi abdul muti - said...

Aishah S.H

kan? osama tu kalau perasan dia ada berlakon dalam iklan darlie dengan rashidi ishak dengan vanidah imran.haha

datin paduka angelina jolie said...

tulah..datin paduka ni memang dibesarkan cara tentera diraja gitu huhu..

- abdul hadi abdul muti - said...

datin paduka angelina jolie

owh. mesti bapak askar kan? nasib baik bapak ugut pergi ngaji dengan rotan. buatnya dia ugut pakai m16 tak ke naya. haha

::Cik Pija:: said...

suka jugak cter ni. hahaha lawaklah pak imam tu. sikit2 MELEKAT! DINDING! hahahadoi. tapi still rindu cter Geng Surau jugak. :)

- abdul hadi abdul muti - said...

::Cik Pija::

Owh, tengok Geng Surau jugak eah. Haha. Ustaz Steady tu jadi bapak Osama. Haha

siti kektus said...

tak pernah tengok pon. tak de astro. :p





haha. asal lembu muar ea. kalau lembu negeri lain asal mana pulak, :p

- abdul hadi abdul muti - said...

siti kektus

sebab lembu kan bunyi dia moooooo..!!haha. so, moooo tambah war, jadi muar. haha

[ faris ] said...

bukan soklan dye

"mcm mana semua lembu dekat terengganu menguap?"

- abdul hadi abdul muti - said...

[ faris ]

bukan ke soalan tu, jawapan dia lain ke? huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...