Sunday, 14 August 2011

Bercerai Kerana Suami Pandai Masak



Chef lelaki mangsa cerai

2011/08/14

Isteri marah anak lebih suka masakan bapa untuk bersahur bulan puasa KAHERAH: Seorang wanita Mesir mengemukakan permohonan cerai atas alasan bahawa kemahiran memasak suaminya lebih hebat berbanding dirinya sendiri, lapor akhbar Al-Masry Al-Youm.
Media tempatan melaporkan, tragedi perceraian pasangan berkenaan, Mohammed Said dan isterinya, Nahal, berlaku pada awal Ramadan.

Mohammed Said adalah seorang tukang masak di sebuah hotel lima bintang di Kaherah, ibu kota Mesir. Beliau dikatakan mengejutkan keluarganya dengan kemahiran memasak apabila mengambil alih tugas dapur daripada isterinya ketika permulaan Ramadan kali ini. 

Atas sebab itu, Nahal memutuskan untuk bercerai dengan suaminya, lebih-lebih lagi selepas dua anak lelakinya mahukan bapa untuk mengambil alih tugas memasak sahur bagi hidangan keluarga. 

Menurut akhbar Al-Masry Al-Youm, Nahal berasa malu apabila anaknya menganggap dia sebagai seorang tukang masak yang teruk. 

Tidak lama selepas itu, Nahal mengambil keputusan ke mahkamah bagi memohon cerai Khula kerana berasakan dia bukan isteri baik. 
Khula adalah satu fasal berdasarkan undang-undang Islam merujuk kepada hak bagi seseorang wanita untuk mendapatkan perceraian dan menerima nafkah. 

Apabila suaminya dimaklumkan mengenai saman berkenaan, dia menegaskan dirinya tetap mencintai Nahal dan anak serta sekadar mahu membantu isteri apabila pulang ke rumah dari tempat kerja meskipun dalam keadaan letih. 

Bagaimanapun, Nahal yang dikahwininya selama 10 tahun berkata di hadapan pegawai Biro Penyelesaian Pertikaian Keluarga bahawa beliau mahu mengambil alih tugas memasak bagi membolehkan suaminya menumpukan perhatian kepada ibadat sepanjang Ramadan ini. – Agensi 



8 comments:

KiKiHanakO said...

hahha.. saya nak cari suami pandai masak jugak.. wakka :P

- abdul hadi abdul muti - said...

nanti anak-anak mengomel baru tau. haha

ashraf said...

pandai masak x;eh, tak pandai masak xleh hadoi

- abdul hadi abdul muti - said...

ashraf

dunia memang macam tu

nurul amira said...

kalau dapat yg pandai masak mmg simpan sorang jela :p

- abdul hadi abdul muti - said...

nurul amira

kantoi malas masak. haha

suka makan said...

ape daaa mak arab ni..kalo aku dpt yg pandai masak mcm chef wan ke memang hari2 suruh masak sedap2 mcm kat hotel.. dunia2..wakaka:P

Jαnnαhツ said...

kelakar la cite nie. best apa suami pandai masak. tak payah la penat2 nk masak dah. da la suami chef hotel limo bintang. untung tuww...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...