Monday 15 August 2011

Monyet Kenanga


Aku ingatkan semester depan aku duduk Kolej Perindu. Rupa-rupanya bila dok double check dekat HEP system, ini pulak keluar :


Haaa kau!! Rupa-rupanya aku dapat Kolej Kenanga. Bestnya!! Sebab, fakulti aku dengan Kenanga ni seberang jalan je. So, kalau nak pergi kelas yang pukul 830, bertolak dari bilik pukul 825 pun still punctual lagi. Tapi sebagai pelajar yang berdedikasi, aku selalunya sampai 5 minit sebelum waktu kelas yang sebenar. Cewah!! Yo yo an je. Puii!!

Tapi, yang tak bestnya, Kenanga ni banyak monyet. Monyet-monyet ni suka amik barang. Makanan tu jangan ceritalah. Haritu, kawan aku, nama dia Freeyn. Dia pergi beli Tim Tam yang sedap tu dekat MyMydin dengan harga brorong, RM 2.00 je. Selalunya mahal kan Tim Tam ni. Lepas tu, dia tinggalkan Tim Tam yang tak bukak lagi plastik dia dekat atas meja yang open air sebab nak pergi sembahyang. Dia balik je, Tim Tam dah takde. Lepas tu, cari punya cari, Tim Tam tu kena makan dengan monyet. Monyet tu kalau makan semua takpe jugak. Ini monyet tu makan sikit je lepas tu buang atas tanah. Cis!! Sabor jelah!! So, bilik aku pulak khabarnya dekat dengan kawasan monyet. So, memang tak boleh nak letak barang suka hatilah. Handphone pun kadang-kadang monyet curi tau.


Tengok tu. Monyet ni bukan minum air biasa-biasa. Dia minum air kotak Dutch Lady Chocolate!!

TABUNG SEDEKAH MENGAJI DI UITM UNTUK SAYA. HEHE

9 comments:

Unknown said...

ish ish monyet nie.kan membazir tu amalan syaitan.ape la si monyet ni.bulan2 pose pon nak membazir.hehehe.'dorang' tu mmg dulu lg dah ade..habit 'dorang' tu dr dulu mmg suke 'nyakat' anak dare uitm tu..hehe :p

Sya said...

thniah! monyet x pose.. lalala~

- abdul hadi abdul muti - said...

HARITH ISKANDAR

tu la. monyet gatal miang segala.haha

- abdul hadi abdul muti - said...

Miss Xyz

tq!! tu gambar masa bulan safar. huhu

perindu said...

kelas monyet kenanga minum air kotak dutch lady choco!huhu

- abdul hadi abdul muti - said...

perindu

tu lah. kelasz!!haha

LynnAiza said...

handphone pon curikk ke?monyet zaman moden camni la kot kan.haha

- abdul hadi abdul muti - said...

namaakulynn

haah. jangan kata handphone. dengan psp psp sekali dia rembat.haha

.atiqaturn. said...

sebelah kenanga 3 tu mmg playground monyet.
ngeee.
tp kenanga mmg terbaik!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...