Tuesday 6 September 2011

The Roommates


Aku paling tak boleh tahan dengan roommate pengotor. Kalau roommate aku jenis bersepah, ok lagi. Kalau yang pengotor ni, memang mintak simpanglah. Ini pengalaman sebenar ok. Aku pernah dapat roommate yang malas gila nak basuh bekas magi. Ada sekali tu, masa cuti raya, aku memang nampak ada bekas magi yang roommate aku tinggalkan macam tu je, dia tak basuh. Kuah dia pun banyak lagi. Tak cukup dengan tuh, hah, air teh o bungkus pun dia biar je. Before aku balik rumah untuk nak raya, aku dah membebel dah, basuh bekas maggi tu. Buang air teh o tu. Tapi, bila 2 minggu lepas tu, aku datang bilik balik, (sila jangan teruskan baca jika anda seorang yang sensitive untuk mengelakkan anda muntah hitam) ada cicak mati sebab kepala dia terendam dalam kuah maggi tu. Lepas tu, air teh o tu dah jadi macam gam yang budak-budak hisap gam suka sedut tu. Grr!! 


Selain tu, roommate yang tak reti nak respect hak orang lain. Harta orang dia main sapu je. Kalau tinggalkan gel rambut atas meja, dia main pakai je gel rambut tu. Tak nak banyak pulak kan. Lepas tu, suka baring atas tilam orang. 


Kalau badan tu tak busuk, tak berpeluh, takpe lah. Ini, dengan badan berpeluh-peluh, dengan hapaknya, sesedap rasa je nak baring atas tilam orang. Ini pengalaman kawan aku, roommate dia baring atas tilam dia. Lepas tu, terus cabut comforter, masuk washing machine. Haha


Lagi? Roommate yang suka memekak pasang lagu kuat-kuat. Dahlah pasang masa orang nak tidor. Lagu, kalau lagu Mat Jais tu boleh terima lagi. Ini, pasang lagu Pit Bull yang gong gang gong gang tu. Kalau tak pun, pasang lagu jiwang karat, pastu pergi nyanyi. Grr!! Akademi Fantasia dah habislah weh, tak payahlah nak terhegeh-hegeh practice  nyanyi.


Ini pulak roommate idaman hati. Pertama, roommate yang suka share makanan dia. Roommate jenis ni selalu bawak makanan lepas tu, dia suka bagi makanan tu kat kita. Hehe.

Selain tu, roommate yang selalu kejut kita bangun pagi untuk sembahyang subuh. Personally, aku suka roommate yang kejut aku untuk sembayang subuh, sebab bila hidup aku dimulakan dengan sembahyang subuh, nanti timing aku untuk hari tu akan jadi manageable gila.

Roommate yang kelakar. Kalau roommate tu diam je, macam psycho je, nanti bosan pulak. Masuk bilik macam takde orang.

Hurm, mintak-mintaklah roommate aku semester ni ok. Amin.. 

34 comments:

Ayuni said...

hikhik....yg bab cicak mati dlm air teh tu kelakar, dulu ms thn 2 pun ader hamba Allah camtu...tp cicak tu berenang-renang dlm mug air kosong....hikhik...

- abdul hadi abdul muti - said...

Ayuni

Habis tu, cicak tu survive lagi tak? haha

Syara Mohammad said...

hahahaha...

hadi, u kena cari roommate macam i.

stok makanan sentiasa full and updated! tak pernah kurang... kata jer nak apa. =D

lebih untung lagi, kalau hujan, i tolong angkat kain, siap lipat, siap susunkan dlm loker lagi. hahaha... tu applicable masa kat seroja lah. ampaian depan bilik kan.

setakat menyapu hari2, kemas meja study, lap tingkap sumer tu, memang my favourite.

nak tau sebab ape? sebab kalau kat rumah, tak suka masak. so nak larian diri, I kemas rumah dari pagi bawak ke tengah hari. =D huhuhuhu...

zeehan said...

hahah.. pernah jugak dapat roomates pengotor.. yg megi tu tukar jadi bihun sup , yg teh o ais tu tukar horlick ais.. lepas naik cuti horlick ais tu dah berbuih - buih dah... :p

gadis kepastian said...

eee xtahan y cicak mati 2...uweekkkkk

aizamia3 said...

memang sadis dapat roomate macam tu.. kena cari cara bagi dia sedar.. tapi sebab dah jadi tabiat tu.. kalau tak.. mesti dia kemaskan selepas makan..

KUKUMALU said...

Aku pernah dapat rumet pendiam..
kalo aku xtergur, dia takkan tegur aku..
Kadang2 2 mgu kitorang tak cakap walau sepatah.

Rasa macam orang asing pun ade..
Takkan lahh aku jer yang kena tegur dia hari2 kan?

Wadi AR said...

gua banyak kali dah jumpe makhluk aneh macam ni

[ faris ] said...

ak ade la tyme **** roomate slalu lepak katil ak. down kot. g kelas kemas katil.balik2, katil cm sial.down

Myera Nyera said...

hahak. roomate perempuan takde lak yang tahap pengotor camtu ngaaaa

saadah azmin said...

haha..kena cari roomate pompuan la dlm 3 thun lgi

pisang said...

last sem dpt romate muka ganas tapi dlm hati ada tmn..kenangan indah sgt..mintak simpang sgt romate pengotor ni..eee tak suka.

wahida said...

dulu pernah dpt roommate yg suka rembat perfume aku...main amek je...melopong bijik mata aku tgk masa dia sembur tu..

huhu...

Unknown said...

alhamdulillah rumet ms blaja dulu ok..sgt2 ok...

zareliqa afiqa said...

ishh..mmg tak suka roommate pengotor.nasib baik tak penah dpt yg mcm tu.huhu

Unknown said...

ameen :)
haha..roommate ko yg fes tu memang rumit gila..

saya cello191 said...

pernah ja dpt roomate yg pengotor..
bekas makanan die makan taruk bawah katil..
nak guna baru basuh..
aish..=.="

- abdul hadi abdul muti - said...

Syara Mohammad

kalaulah i ni perempuan kan. hahaha

- abdul hadi abdul muti - said...

zeehan

haha. buih dia mesti kalah buih teh tarik kan. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

gadis kepastian

tu yang sound siap-siap dulu tuh. takut karang muntah atas keyboard. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

aizamia3

tulah, agaknya memang pengotor sejak azali gamaknya.haha

- abdul hadi abdul muti - said...

KUKUMALU

tulah, nanti terlebih ramahlah pulak kan. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

Wadi AR

memang malanglah nasib ko. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

[ faris ]

time ape? time asasi? haha

- abdul hadi abdul muti - said...

____Myera Nyera

yeke? confident je. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

cik misi

boleh ke? huhu

- abdul hadi abdul muti - said...

pisang

muka tak penting janji hati baik. huhu

- abdul hadi abdul muti - said...

wahida

mata terjatuh atas lantai pun dia buat dunno je kan? haha

- abdul hadi abdul muti - said...

ziraziz

untunglah mama macam tu. huhu

- abdul hadi abdul muti - said...

zareliqa afiqa

tulah, dia ikut nasib jugak..huhu

- abdul hadi abdul muti - said...

::budak::

tapi roommate fes tu selalu belanja aku makan. haha

- abdul hadi abdul muti - said...

saya cello191

at least, dia basuh. haha

Edy Ramanov said...

salam merdeka raya bro hadi. edy dah masukkan blog hadi dalam bloglist edy - freshies terhebat ok.

- abdul hadi abdul muti - said...

Edy Ramanov

thank you!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...