Thursday, 15 September 2011

Culik Dan Kerat


Terjumpa dekat Facebook.

INFO PENTING !
Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!!
Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong.
Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai.
Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai.
Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu. Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti
Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.
Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita ..
Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka.
Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka,
Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.
Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam.
Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma!
Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam!
Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !
Jadikan amalan :
1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar.
2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam!

15 comments:

budakijaupendek said...

em ok!
berjaga-jaga next time.

QueeN TerataI said...

mmg kena berhati2 sentiasa...

Lea Isnawi said...

wah menakutkan
org skrg makin pandai buat jenayah

ish

ziraziz said...

stiap kali trn nk byr @ isi minyak, knpm sy kunci kereta...

Wadi AR said...

sibbek aku takdek kete lagi

saya cello191 said...

memang menakutkan~~

Cik Mimie said...

sgt2 menakutkan..
mcm2 jenayah skang ni...
so, kne sntiase berhati- hati

miratun madihah said...

eeii takut dah nak jalan-jalan ni.

i am S!L4H.. said...

seram nye di cerai2kan badan. potong buku lali??? eiii

Jαnnαhツ said...

seram...

hafrawiey ozakawa said...

minta2 jauhla dr bnde mcm nh..
ur latest follwer.follow back

hafrawiey ozakawa said...

minta2 jauhla dr bnde mcm nh..
ur latest follwer.follow back

muhamad hanif said...

Err,

cemas betul, jadah dia nak kerat orang. Kerat lah kucing ke.

sobri yaacob said...

serius gler la...
perr..
nasib baik ptugas stsen minyak leh nampak... kalu x mcm2 bleh jadi...

Anonymous said...

bukan melayu kalau tidak rogol dan bunuh. kembalilah pada jalan benar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...