Monday 13 December 2010

Kicap Cap Kipas Udang Tiruan!!


Woh!! Tatkala aku sedang makan nasi putih, sup ayam ngan sambal ikan bilis, dan tak dilupekan, kicap Cap! Cap! Cap! Cap Kipas Udang!, tibe tibe terpancut berite pengusehe kantoi menciplak Kicap Cap! Cap! Cap! Cap Kipas Udang!! Dekat mane??!! Dekat Jalan Yam Tuan Antah, Seremban Negeri Sembilan!

Seremban Negeri Sembilan!!! Bapak laa hai. Macam nak tersembul nasik aku bile keluar berite tu. AKu dah la memang betu-betul menikmati keenakan rase Kicap Cap! Cap! Cap! Cap Kipas Udang tu. Nak nak pulak aku dah la memang duduk Seremban. Weh.. Lahanat punye penciplak. Cis!! Cis!!

Aku baru cakap pasal isu penggune kat entri sebelum ni. Haih, mungkin ade penggune yang prihatin yang sedar tentang aktiviti yang durjana itu. Pujian untuk beliau.

Aku mintak-mintak la yang Kicap Cap! Cap! Cap! Cap Kipas Udang yang aku ngah makan tu yang original, bukan yang chokia punye. Takut jugak mane tau die letak bende bende pelik dalam kicap tu. Aduh, jauh-jauhkanlah..

Ni mesti kes tak puas ati dengan Syarikat Habhal tu. Yelah, rasenye, pasaran kicap memang diorang yang monopoli. Hurm.. Persaingan yang tidak sihat dalam perniagaan nih. Memang wajib dibanteras habis habisan!!

Aku memang suke kicap Cap! Cap! Cap! Cap Kipas Udang! ni. Tak caye, bace post ni.

6 comments:

Unknown said...

Fuh..sangat analitikal :)

- abdul hadi abdul muti - said...

hehe.wah, gaya bahasa melayu yang bermutu sekali iqbal syarie.huhu

PCL said...

haha memang kicap tu kegemaran ramai..tapi harganya yg melampau2 tu yg menyebabkan ada yg nak buat onar...kira buat harga patutla ya sykt habhal, ingat ! tak selalunya kita berada di atas..fikir2 lah.

yanmaneee said...

kyrie 5 shoes
jordan 6
jordan shoes
coach outlet
yeezy
moncler outlet
moncler
fila
off white shoes
supreme clothing

yanmaneee said...

balenciaga sneakers
supreme
curry 6
kyrie 5
bape clothing
supreme clothing
cheap jordans
cheap jordans
nike shox
bape

Anonymous said...

check this site out buy replica bags online index high quality replica bags more info here bags replica ysl

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...