Saturday 11 December 2010

Bajuku Tahi Lalat!!

-Inilah baju mangsa tahi lalat yang durjana-(muke tak boleh nampak,malu.hihi)

Arggghhhh!!! Tension nye laa hai..Baju aku kene taik lalat lagi!! Dah la aku ni kepupusan baju. Nak beli baju baru pun tengah sengkek ni. Aku tak tau la macam mane la baju aku boleh kene taik lalat. Padehal lepas aku basuh, terus sidai. Kalau basah, takde pulak aku terus angkat lipat. Aku jemur je sampai kering. Ish, da banyak kali baju aku kene taik lalat.

Sebenarnye, macam mane taik lalat atau pun petik sawo kalau dalam bahase Kelantan, ter jadi? Pening aku fikir. Penat aku tanye Encik Google, Puan Wikipedia, Madam YahooAnswer dan sebagainye, namun usehe aku hanye sie sie seperti debu debu yang terbang di udara lalu jatuh ke dalam longkang.

Hurm,aku tak putus ase. Kalau tak tau punce, tak pe,at least, asalkan aku tau macam mane nak ilangkan taik lalat tu kire ok la kan. So, godek punye godek, jumpe jugak. Mule-mule jawapan untuk masalah taik lalat ni sangat mengecewakan. Ade ke die suruh aku sapu dengan getah bunge seroje. Mane la aku nak carik bunge seroje? Lagu Seroja-Jamal Abdillah ade la dalam list MP3 lappy aku nih. Hish!! Lagi pun, macam mane aku nak dapat getah bunge seroje tu? Tak pernah pulak aku dengar orang menoreh getah seroje.

Takpe, aku cari lagi, last last aku jumpe jugak yang senang punye dekat 101petua . Fuh, nasib baik. Care carenye :

campurkan secawan cuka dengan setengah baldi air. Rendam pakaian yang bertahi lalat kedalam air cuka tersebut semalaman. Keesokannya cuci dengan sabun atau detergen seperti biasa dan jemur hingga kering.

Okayh, tadi aku cek, cuke ade kat dapur tu ha. Cukup kot gamaknye nak buat secawan. Malam ni, aku rendam. Esok, kite tengok macam mane. Huish, nervous!! Nervous!! Tak lena aku tidor malam nih.

5 comments:

IMANSHAH said...

eh bila tukar nama blog ni..ish kurang intelek lah

- abdul hadi abdul muti - said...

alah..kalau intelek sangat bosan.nanti traffic tak banyak.hehe

Ikmal Fayadh said...

apa kejadahnya getah bunga seroja? haha

Cerah Jeff said...

tak silap aq,petik sawo ni terjadi sebab baju basah n udara di sekeliling dia lembap..contoh ar,belakang ko berpeluh,then ko menyandar kat dinding or tidur,so baju tu kmungkinan besar kene petik sawoooo

Cerah Jeff said...

tak silap aq,petik sawo ni terjadi sebab baju basah n udara di sekeliling dia lembap..contoh ar,belakang ko berpeluh,then ko menyandar kat dinding or tidur,so baju tu kmungkinan besar kene petik sawoooo

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...