Thursday, 2 December 2010

Penghinaan Yang Hambar


Aku tak paham betul la. Memang la muke aku ni berjerawat kan. Tapi tak payah la nak canang depan orang ramai. Ade la, hari tu, aku pergi satu kursus ni. Penceramah die bagi la satu talk. Mase tengah dok die mengomel tu, tibe-tibe die cakap ayat ni, “kalau muke saudare ni, takkan die nak jual krim pencuci muke? Sebab muke die berjerawat. Kalau saye, lain la. Tengok muke saye ni, bersih, licin, macam ape? Pauh? Pasuh? Selayang pauh?

Yucker!!Jijik giler aku dengar. Dah la humiliate orang depan public, dah tu puji diri sendiri pulak tu. Muke kalau memang lawa habis tak pe gak. Ni, tak cerah mane pun. Warne kulit tak sekate. Annoying nak mati!! Dah la berumur. Macam ni ke perangai? Bile kite complaint, mule la nak melenting. Bukan nak ngaku silap!

Memang la bohong kalau aku cakap aku tak rase offended dengan ayat sampah die tu. Tapi, kite ni generasi mude mudi yang rasional. So, aku diam je la. Kang kalau aku bising, lain pulak jadinye. Tapi, nak kate kat sini, tak payah la nak hine orang depan orang ramai. Dah la nak masuk golongan emas, ingat boleh la jadi teladan kat budak budak mude ni. Tapi, perangai tak tau nak kate ape. Huh!!

6 comments:

iqbalsyarie said...

haha.. lepak adi :) biasalah, manusia kan pelik~

- abdul hadi abdul muti - said...

haha.cool2..huhu

faris.a said...

ishh mmg shit r kalau kutuk pblic..terberlapik kot ayt dye

ama said...

penceramah mana tu?gila tak professional.mari sini aku lempang dia,berani kutuk hadi kesayangan aku

- abdul hadi abdul muti - said...

faris a.
tu la.dah la boring

- abdul hadi abdul muti - said...

ama
haha.kalau ko lempang boleh mati terus.die tu da tue.haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...