Sunday 15 July 2012

Tak Tahu Nak Buat Apa Masa Cuti?

Cuti semester ni paling tak tahu nak buat apa. Last cuti semester, ada kena buat attachment. So, ada jugaklah kerja hari-hari. Tak pun kena organize event batch. Tapi semester ni, organizer bersama aku, Aizat Zaid tu takde pulak bagitau aku nak buat majlis iftar and sebagainya.

Tapi bapak aku adalah cakap suruh aku bawak kereta. Aku ni memang ada lesen. Tapi lepas dapat lesen, bapak aku tak pernah bagi aku bawak kereta. In fact, aku dah ada lesen kompeten da pun. Tapi bapak aku cakap, nak kemaskan kereta dulu sebab kereta bersepah dengan paper lama. So, mungkin harapan aku nak bawak kereta mungkin tak kesampaian (Sekarang ni macam kena ada background korus lagu harapan yang hyper act nyanyi tu. Haha)

Lepas tu, macam cuti haritu, aku masuk online contest. Peraduan yang senang-senang je macam hantar gambar je. Alhamdulillah menanglah jugak. Hadiah tu dapat jugaklah tampung duit makan minum, duit fotostat semua sepanjang semester lepas. Tapi, sekarang ni, macam takde je peraduan yang aku boleh join. Kalau join pun, mesti susah nak menang. Hurm, ingat nak masuk peraduan 100 Years Nestle. Nak buat video. Jalan cerita dah ada da. Tapi, aku mana ada kamera nak record. Handphone pun aku pakai Nokia lopek je. Tu pun dah retak kena tindih dengan microfon. Haha.

Nak kerja? Nak, tapi aku takde transport. Bas bukan ada lalu kat rumah aku. Tapi, kalau siapa-siapa yang nak upah aku taip assignment ke ape, ha, meh sini aku buatkan. Tapi bayarlah. Aku tak cas mahal. Cewah.

Pokoknya, sampai sekarang aku dah tahu nak buat apa kat rumah

Sumber Kumpul Duit Masa Cuti

3 comments:

sea_lavender said...

kena bg keje ni~~ da terlalu m'harapkan heee ;p

::FAIZ:: said...

insyaAllah, nti adala rezki tu

Razil Tahir said...

datang ah lepak umah aku...
tp sabtu nie dah nak puasa dah pun...
pekate gi niaga bazar ramadhan?
kaching! kaching! $$$$$$$$$$$$$$

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...