Sunday, 21 February 2010

Mencari

sementare menunggu aizat,mag dan mago yang tengah jam dari shah alam nak sampai ipoh,aku ke masjid medan gopeng.nak sembahyang.umur dah nak masuk 20 tahun,kalau tak reti reti nak sembahyang,dose,kene tanggung sendiri..huhu

tibe-tibe,sedang aku menekan nekan keypad hp untuk menaip msg kepade cikgu izaheri,atas kedatangan batch aku untuk hari esok, ade sorang budak dalam belasan tahun tibe tibe mengahmpiri aku.

budak tu : assalamualaikum bang!
aku : waalaikumsalam
budak tu : dari mane ni bang?
aku : dari shah alam.ni,tengah tunggu kawan datang amik ni.
budak tu : saye tengah carik mak saye ni.bapak dah meninggal...saye datang sini bukan nak buat
bende tak elok bang.
aku :(dalam hati:mase bile pulak aku kate die ni nak buat bende tak elok?)tinggal mane??
budak tu :tinggal setiawan.duduk ngan opah.opah sakit.saye antar opah saye kat umah
jiran.sekarang ni,saye keje kat de palma.
aku : memang tak pernah jumpe mak ke??
budak tu :tak.yang jage opah dengan bapak saye jer..
aku :owh..sebulan,gaji bape?
budak tu : ade la sikit..die bayar 2 minggu sekali..saye,50rgt pon da cukup.yang lebih saye antar
kat opah.
aku : owh..takpe,insya allah,mesti jumpe nye mak tu..
budak tu : tu la,ye la,mak sendiri kan..

tibe tibe muazzin melaungkan iqamah untuk sembahyang isyak.so,kami pon masuk saf.aku tak sempat nak jumpe die pas aku sembahyang isyak.tau tau je die dah takde.hurm..takpe la.aku pun terus pg ke kedai makan untuk makan sementare menunggu aizat,mago ngan mag.

tibe tibe,waqi ngan black yang sampai dulu.pukul 1158,baru la aizat mag ngan mago sampai..

2 comments:

iqbalsyarie said...

Aik?abes..?mcm tergantung jew cerita tu...

- abdul hadi abdul muti - said...

lepas tu,aku terus la naik kete aizat.tido umah mag.nak tulis sumer tak larat.huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...