Sunday, 3 February 2013

Diserang Hantu Kerana Tidak Sembahyang Subuh

Dekat satu blok ni, aku lepak-lepak dengan kawan-kawan aku. Kawan-kawan aku ni tengah bosan so dia ajak aku pergi cari hantu. Tapi aku cuak tapi sebab nak cover, aku buat-buat berani ikut diorang pergi cari hantu.

Sampai satu tempat yang agak suspicious, kawan-kawan aku baca mentera yang aku sendiri tak faham tapi konon-konon kalau baca mentera ni, hantu akan menjelmakan diri. Aku makin takut macam nak terkincit dibuatnya sebab takut kalau mentera tu jadi betul-betul. So, aku tundukkan kepala ke bawah dan menyepetkan mata sebab tak sanggup tengok.

Sekali, nah ambik kau!! Keluarlah hantu yang ada tiga kepala!! Aku menjerit!! Yang aku sempat cakap masa tu Allahuakbar!! Allahuakbar!! Sebab aku rasa aku nak azan so that hantu tu terbakar or at least hantu tu pergi main jauh-jauh sebab aku tak nak hantu tu datang dekat dengan aku.

Namun, hantu tu tak menunjukkansebarang tanda kecedaraan atau pun nak blah. Yang kawan-kawan aku pulak suka hantu tu datang dekat. Hantu tu pulak macam keluarkan gelombang yang kuat gila.

Arghh!!! Pap!! Aku terbangun. Mimpi. Dah pukul 730 pagi. Tapi subuh belum ditunaikan lagi.Oh, mungkin sebab tu aku gagal mencederakan hantu jembalang yang nak datang dekat dengan aku dalam mimpi tadi.

Moral of the story, kita selalu minta macam-macam dekat Allah, tapi kita jarang tunaikan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah di muka bumi ini. Sekian.

9 comments:

eszyamin said...

hahaha..aku pernah nampak jembalang kuar dari bawah katil aku..

Harith Iskandar said...

set hp canggih tu jam 5.30pagi..sebelum Subuh tu sempat lagi bace KITAB.

Aku Cikgu Sekolah said...

Tu belum dengar bunyi kunci WAJA cikgu lagi ....he he he ...:)

asliner said...

tau takpe..
manusia lah kate kan..
nak mintak macam2..
tapi ikut perintah Allah taknak..
waallahualam~

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Akmal Aizat said...

Aduh saspen je hihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...