Saturday 2 February 2013

Kecewa Dengan Pejabat Pos dengan Pos Laju Sekali

Hurm, ada lagi ke orang baca blog aku ni? Haha. Lantaklah, janji aku tulis, aku baca sendiri, aku gelak sendiri pun takpe. Haha.

Ni haa. Semalam aku pergi Pejabat Pos depan Pasar Seremban, nak beli kotak pos laju. Aku memang tak pernah guna pos laju. Sebagai generasi yang memang jarang pergi pejabat pos, aku pun buatlah research sikit-sikit pasal pos laju nilah. So,aku pergi tengok dekat laman web pos malaysia. Dekat situ, ada tulis sekarang ni, dah ada servis kotak maut. Eh, kotak pos laju prepaid. Maknanya, dah tak payah timbang-timbang dah kalau nak hantar parcel. So, aku macam tertarik jugaklah nak beli sebab benda yang aku nak pos tu, tak berat mana pun. Aku cadangnya nak beli yang 2kg punya sebab harga dia macam reasonable, which is RM13 untuk satu kotak.

Then, pada hari kejadian, aku pun pergilah post office, dengan hajat nak beli 3 kotak pos laju 2kg yang berharga RM 13 satu kotak. So, 13 ringgit darab 3, maknanya, 36 ringgit. So, aku sampai-sampai je kat pos office, aku pergi dekat kaunter 8. Hurm, kerani tu punya layanan, teruk gila. Aku ni dahlah tak tau nak guna pos laju tu macam mana. Lepas tu aku pun macam blur-blur sikitlah. Sikit je sebab kan before this aku pernah buat research. Haha. Tapi dia buat muka kat aku maybe sebab dia rasa aku ni bodoh sangat ke ape aku pun tak tahulah. Harap make up je tebal pun tak guna kak oi kalau senyum pun payah.

So, aku pun cakaplah nak beli kotak pos laju tu tiga, satu nak hantar kat Kedah, satu lagi dekat Terengganu, satu lagi dekat Johor. Aku cakap destinasi siap sebab dia suruh aku bagitahu dia nak hantar dekat mana.

So, lepas aku cakap tu, dia minta aku RM 60. Aku pun cakaplah bukan ke satu tu RM 13? Lepas tu dia cakap tak, yang tu harga kotak je, tak termasuk harga service bla bla bla. Nasib baik aku bawak duit lebih, bayar jugaklah RM 60 tu. Tapi yang sedihnya, kotak dia kecik gila. Macam kotak piza Dominos je. Memang rasa kena tipu gila. Sabar jelah.

Kalau aku tahu, baiklah aku bungkus sendiri dalam kotak sendiri lepas tu pos pakai City Link ke, DHL ke ape. Harga lebih kurang je. Nasib baik pos office ni ada buat contest pos laju. Kalau menang dapat RM 25000. Kalau menanglah. Haish...

6 comments:

Unknown said...

ehe xtau lg ke pos ni mmg lembab? :)

Mumu Abdullah said...

barang2 sayer banyak yg pecah.. xtauu la dorang hantar kat langkawi ni kena ombak besar ke apa..

Myera Nyera said...

kesiannnya! teruk betul perangai dia!

asliner said...

ahaha..
patutnya awak cakap dekat akak tue
"kak, saya nie first time gune khidmat pos laju, mintak tolong ajar eh?" =)

- abdul hadi abdul muti - said...

@harith iskandar

tak tau..sebab tak pernah ambil tahu pun..huhu

Anonymous said...

lawak di sini.. heee~~~

#macamkenabatanghidungsendiri
pheww~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...